Akcesoria treningowe

Niezależnie od tego, czy naszym celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów, czy nastawiamy się raczej na budowę tkanki mięśniowej, niezbędnym elementem naszych działań musi koniecznie być koniecznie podejmowanie odpowiedniej aktywności fizycznej. A do tego potrzebne są odpowiednie narzędzia treningowe, akcesoria do treningu. Wbrew pozorom, jest to temat szalenie skomplikowany, który zaczyna się od tego, że czasami najlepsze akcesoria treningowe to brak żadnych akcesoriów.

Prawidłowe obciążenie, właściwa technika

1

W 10-20-30.pl dowiesz się jak to możliwe? Nie ma tutaj naprawdę nic specjalnie skomplikowanego. Nasze mięśnie są bowiem stworzone do przerzucania naturalnych ciężarów. Takim naturalnym ciężarem jest nasze ciało i jeśli tylko one jest wykorzystywane przez nas do treningu, jest to trening bezpieczny i w pełni naturalny. Oczywiście wiele osób może w tym momencie powiedzieć, że ich nadwaga lub problemy ze stawami zadają kłam takiemu twierdzeniu, ponieważ gdyby chcieli zrobić to, co czasami robią kulturyści, skończyłoby się to tragicznie. Niestety, jest to prawda. Nasze ciało jest idealnym narzędziem do obciążania się w treningu tylko wtedy, kiedy jest w miarę bliskie stanu optymalnego. W ten sposób dochodzimy do kolejnego ważnego wniosku odnośnie treningu, który mówi nam, że sprzęt, niezależnie od jego rodzaju, musi być odpowiednio wykorzystywany.

Praktyczne przełożenie tej zasady także nie jest w żaden sposób skomplikowane, chociaż krok po kroku złożoność tematu nam się podnosi. Kłopot ze wszystkimi akcesoriami do treningu jest taki, że ich niewłaściwe wykorzystywanie już może spowodować uszkodzenia naszego ciała, ponieważ jest to oddziaływanie zewnętrzne, obcy ciężar, coś, z czym na co dzień nasze ciało nie musi sobie radzić i nie jest do tego bezpośrednio przygotowane. Dlatego krytyczne znaczenie ma wykonywanie ćwiczeń tak, by powtarzane były naturalne działania ciała, ale z większym obciążeniem.

Wskazówki dla treningu płynące z takiej sytuacji są już niestety problematyczne, ponieważ mają charakter szczegółowy. Każde urządzenia, każdy hantel i nawet każda mata Bedzie osiadała swoje określone wytyczne odnośnie prawidłowego wykorzystywania. Hantle są tutaj bardzo dobrym przykładem, ponieważ optymalne ćwiczenie z nimi wymaga najpierw dobrania ich odpowiedniej wagi, potem przybrania odpowiedniej pozycji, a na koniec wykonywania ćwiczenia w sposób w pełni uczciwy. Organizm ludzki posiada naturalną tendencję do ułatwiania sobie każdej czynności, jaką wykonuje. W przypadku hantli najczęściej mamy do czynienia z nieprawidłowa pozycją wyjściową, zamachem, wykonywaniem niepełnego ćwiczenia oraz z długimi przerwami pomiędzy powtórzeniami. Ostatni z tych elementów tylko ogranicza efektywność treningu, ale pozostałe są bezpośrednio szkodliwe dla naszego organizmu.

Rozpoczynając po raz pierwszy trening warto jest zapytać fachowca nawet o najprostsze ćwiczenia. Dla trenera personalnego nie są to bynajmniej zbędne pytania, albowiem jego zadaniem jest dobór indywidualnych ćwiczeń dla każdego z osobna.