Warianty treningowe

Według 10-20-30.pl trening można prowadzić na wiele sposobów i w zasadzie nie można stwierdzić, że jakiś jeden rodzaj treningu jest ogólnie lepszy od innego. Za każdym razem zdecydowanie najważniejsze jest to,maxresdefault
by był to trening odpowiednio dopasowany do naszych możliwości fizycznych, prawidłowo działający na rozwój tych partii mięśni, które nas najbardziej interesują, a także by były to ćwiczenia sprofilowane na określony efekt, a co najważniejsze aby sprawiały nam one przyjemność. Każdy adept sportów siłowych i chociażby niedzielny wizytator siłowni powinien zdawać sobie sprawę, że inaczej pracuje się dla zrzucenia zbędnych kilogramów, a inaczej będzie się podchodziło do kwestii budowy imponującej muskulatury. Spójrzmy na wszystkie ważniejsze i popularniejsze ćwiczenia przez pryzmat podstawowych kwestii dzieląc podejścia treningowe na klasyczne i nowoczesne. Jest to podział umowny, ale istotny, co zobaczymy poniżej.

Bez względu na wybrany rodzaj treningu, ćwiczenia bardzo pozytywnie wpłyną na nasze ciało i ogólną kondycję. A duża sprawność to przecież cel, który chce osiągnąć każdy sportowiec, niezależnie od uprawianej dyscypliny. Treningi pomagają więc nie tylko w walce o piękną i szczupłą sylwetkę. Mogą nas dobrze przygotować np. do rozpoczęcia przygody ze sztukami walki, o zaletach których możemy przeczytać na sfighter.pl. Połączenie treningu interwałowego z jedną ze sztuk walki może dać zaskakujące efekty w postaci idealnie wyrzeźbionego, jak i wysportowanego ciała.

Treningi możemy rozpocząć w każdym momencie. To dobry sposób na przygotowanie się do podróży, choćby w góry, gdzie trzeba wykazać się dość dużą sprawnością, aby dotrzeć na szczyt. Dzięki regularnym ćwiczeniom dalekie wędrówki lub też górskie przebieżki ze sprzętem do nordic-walking  nie będą dużym wyzwaniem. Choć na początku trening może być męczący, nie można się tym zrażać – z czasem nasza kondycja ulegnie poprawie.

Ćwiczenia klasyczne

5

Klasyczny charakter ćwiczeń jest tutaj związany raczej z ich popularnością. Chodzi bowiem o bieganie, rower, pompki i przysiady. Pierwsze z tych dwóch podejść treningowych nastawione są przede wszystkim na budowę wytrzymałości organizmu. Naszym zadaniem w czasie treningu biegowego i na rowerze jest wprowadzenie organizmu w stan, w którym jego efektywność pracy osiąga około 80 poziomu maksymalnego, po czym utrzymuje się przez dłuższy czas na właśnie takim poziomie. Jest to bardzo ważne, ponieważ niewielki wysiłek nie spowoduje uruchomienia w organizmie procesów odpowiedzialnych za przetwarzanie zmagazynowanej energii na energię nadającą się do natychmiastowego wykorzystania. Kondycji nie da się zbudować poprzez przerzucanie ciężarów czy ćwiczenie jakichś poszczególnych partii mięsni. Konieczne jest zaprzęgniecie do pracy całego organizmu i spowodowanie, że z czasem będzie sobie lepiej radził z poważnym wysiłkiem.

Z kolei pompki, przysiady i podciąganie się na drążku to ćwiczenia skierowane na konkretne mięśnie. W ich przypadku liczą się powtórzenia, przerzucone kilogramy, a zdecydowanie mniejsze znaczenie ma to, czy w czasie ich wykonywania się spocimy. Nie jest to w ogóle nasz cel i ważniejsze jest, by po ćwiczeniu bolały nas określone partie mięśni, a nie byśmy byli zadyszani. W takim rygorze treningowym rzeczą, na którą trzeba zwracać najbaczniejszą uwagę, jest odpowiednie wykonywanie każdego powtórzenia. Związane jest to z faktem, że każde ćwiczenie zostało zaprojektowane do aktywizacji konkretnych grup mięśni i jeśli ćwiczenie zostanie wykonane nieprawidłowo, stracimy tylko czas, a jeszcze możemy się uszkodzić. Odpowiednia pozycja, właściwy ruch i dokładność powtórzenia to konieczność.

Ćwiczenia nowoczesne55

Ergometr wioślarski i skakankę można zaliczać do ćwiczeń nowoczesnych. Dlaczego? Ponieważ powyżej opisujemy dwa rodzaje ćwiczeń, z których jedne budują kondycję, a drugie mięśnie. W ćwiczeniach nowoczesnych stawia się na ogólny rozwój organizmu. Skakanka jest do tego znakomita, chociaż za jej pomocą pracuje się głównie nad szybkością i elastycznością stawów. Prawdziwie interesujący jest ergometr wioślarski, ponieważ pozwala ona na silne ćwiczenie ogromnej części naszych mięśni, dzięki czemu działa jako trening siłowy. Do tego dochodzi jednak fakt, że pracuje duża grupa mięśni, co nie powoduje poważnego przeciążenia jednego z mięśni i nie zmusza nas do ograniczania tempa ćwiczenia. W czasie wiosłowania trzeba ustalić odpowiednie obciążenia oraz sprawić, by nasz organizm wszedł na wysokie obroty. Skakanka i ergometr mogą być wykorzystywane jako dodatki do wszystkich innych form treningu, a jeśli nie prowadzi się innego treningu, może to być idealny sposób na zdrową aktywność fizyczną i wszechstronny rozwój.